Розділи

Наука [3]
Думки, переживання, труднощі в науці можете висвітлити в цьому розділі
Навчання [0]
Всі свої думки щодо навчального процесу можете видати тут
Спорт [1]
Скажіть все, що ви думаєте про спортивні події тут
Мистецтво [2]
Знайдіть однодумців у сфері мистецтва у цьому розділі нашого сайту
Політика [3]
Обговоріть з друзями міжнародну, українську чи місцеву політику тут
Хобі [8]
Розкажіть про свої захоплення і ви знайдете однодумців
Духовне життя та моральні цінності [11]
Совість і влада. Розум, релігія, віра. Наука, правда, істина. Добро та зло.
Моральний світ людини [12]
Характер і безхарактерність. Рішучість і впертість. Мужність, сміливість, хоробрість. Любов і ненависть. Правда і брехня. Радість і горе.

Форма входу

Логін:
Пароль:

Календар

«  Жовтень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Опитування

Чи потрібні Чернівцям нові пам'ятники?
Всього голосів: 144




П'ятниця, 29.03.2024, 11:53
Раді Вас вітати Гість | RSS
artk
Титульна | Реєстрація | Вхід
Думки та висловлювання


Титульна » 2013 » Жовтень » 5 » Сприйняття зовнішнього вигляду викладача студентом
Сприйняття зовнішнього вигляду викладача студентом
00:55

Спостереження за поведінкою людей є моїм давнім захопленням. Це проявляється ще з глибокого дитинства. Цікаво дивитися як ті чи інші люди реагують на речі, слова, вчинки. Саме ця особливість і подобається мені у моїй професії. Адже, викладач не може не звертати увагу на поведінку студентів, так як від цього залежить якість і результат його роботи. Відповідно, викладач повинен підбирати слова, рухи, підручні засоби таким чином, щоб зацікавити і стимулювати студента якнайкраще зрозуміти, а не зазубрити, матеріал з програми дисципліни.

Усе це я раніше розумів інтуїтивно. І тільки тепер вирішив дослідити та систематизувати, проводячи експерименти, спостереження, опитування.

Початок нового навчального року та знайомство з новими студентами наштовхнули мене на вивчення таких питань: Як сприймають студенти викладача за зовнішнім виглядом? І чи може це вплинути на якість навчального процесу?

Для відповіді на ці питання я визначив чотири основні форми зовнішнього вигляду викладача:

1.      Діловий стиль з охайним виглядом.

2.      Діловий стиль з неохайним виглядом.

3.      Вільний стиль з охайним виглядом.

4.      Вільний стиль з неохайним виглядом.

Щоб експеримент не був суто теоретичним, ці стилі я випробував на собі та своїх студентах. Також брав до уваги реакцію колег, друзів та незнайомих людей у громадських місцях. І в результаті дійшов до цікавих висновків.

Тож, по порядку.

Першим був діловий стиль з охайним зовнішнім виглядом викладача. У такому вигляді студенти сприймають викладача з ієрархічної точки зору, наприклад, так як підлеглий сприймає керівника. Цим викладач викликає у студента відчуття, що він суворий, дисциплінований, вимогливий. Відповідно, атмосфера підчас заняття досить стабільна і спокійна, проте дещо напружена. Ініціатива завжди у руках викладача. Студенти налаштовані виконувати поставлені завдання без жодних обговорень і оскаржень. Виникає певна прірва у спілкуванні між викладачем та групою студентів. Таке відчуття, що вони бояться чи то грізного образу викладача, чи помилитися і сказати щось не те.

Крім того, у цьому випадку студенти сприймають викладача не як партнера і помічника у вивченні матеріалу, а швидше як інструктора, який повністю контролює кожен їхній крок та вказує, що і в якому випадку робити. А це пригнічує ініціативу з боку студента, і як наслідок, страждає його креативний розвиток. Студент стає ефективним інструментом, а не творчою особистістю.

Другим був діловий стиль одягу з неохайним зовнішнім виглядом викладача. У цьому випадку складається враження, що викладач прийшов на роботу тільки тому, що так треба. Відповідно і студенти сприймають усе про що йде мова на парі досить поверхнево, знову ж таки "тому, що так треба". Як наслідок, дисципліна є показовою, студенти тільки роблять вигляд, що вчаться; не вникають у суть питань, про які йде мова, а від цього погіршується якість навчального процесу. Врятувати ситуацію може талант викладача. Інакше вся робота може звестися тільки до формальностей.

Третьою формою був вільний стиль одягу з охайним зовнішнім виглядом. У цьому образі викладач справляє враження неординарної, творчої, цікавої особистості, яка не дотримується встановлених рамок. Це, однозначно, привертає увагу студентів, які сприймають його вже не тираном, як у першому випадку, а демократичною людиною, що може дати їм волю у формуванні власної точки зору та способу мислення. Відповідно, у аудиторії зберігається спокійна обстановка, без напруження, але з зацікавленістю. Студенти намагаються зрозуміти суть речей та абстрагуються від норм і правил. Частіше проявляють ініціативу та розвиваються як творчі особистості. Таким чином, налагоджується двосторонній партнерський зв'язок між студентами та викладачем.

Останньою, четвертою формою був вільний стиль одягу з неохайним виглядом. У такому випадку студенти фактично не сприймають викладача як особистість. Швидше він нагадує їм пересічну особу, для якої кожен наступний день є сірим та буденним. Як наслідок, знижується рівень дисципліни на парі, студенти часто відходять від теми заняття, фактично не сприймають інформацію, розслабляються, відволікаються та займаються, за звичай, власними справами. Зв'язок "викладач-студент" взагалі зникає. Це, однозначно, не сприяє якості знань та ефективності роботи студентів. Тай і у самого викладача, у такому випадку, настрій є не робочим, знижується впевненість у собі та зацікавленість у справі, яку він робить.

Ось такі висновки я зробив у результаті проведеного дослідження. Мушу наголосити, що зовнішній вигляд це тільки один з факторів, які впливають на сприйняття, формування думки та співпрацю між викладачем і студентом. Проте він, у деяких випадках, може нівелювати, або ж підсилити дію інших факторів, таких як володіння матеріалом, ораторські здібності, творче мислення тощо. Викладач, відповідно до власних принципів і переконань, може вибрати який із запропонованих стилів йому більше до душі. Але не думаю, що цим варто нехтувати.

Категорія: Моральний світ людини | Переглядів: 1662 | Додав: artk | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 2
06.10.2013
2. Artem (artk) [Матеріал]
1) обов"язково опишу, але вже в іншій статті)
2) образи я вибирав відповідно до плану досліджень) пар у мене було достатньо, щоб робити вже якісь висновки)
3) ні, студенти і до тепер не знають, що стали учасниками експерименту)
4) найефективнішим звісно, що є 3 тип! студент має розвиватися різносторонньо як творча особистість! хоча, від багатьох студентів чув, що їм краще, якщо викладач відповідає першому типу, тоді їм не треба лишній раз задумуватися... за них приймають рішення і кажуть, що робити... така собі "рабська" психологія...

05.10.2013
1. Nadiya (ngeo) [Матеріал]
Хотілось би ще прочитати:
1) про деталізацію кожного з образів (як саме виглядав кожен зі стилів) та скільки разів ти з"являвся у кожному з виглядів перед одними і тими ж стдентами,
2) як ти визначав, в якому з образів з"являтися вперше перед тією чи іншою групою,
3) чи знали або здогадувалиьс власне студенти про експеримент,
4) до якого ж ти висновку дійшов врешті-решт - який стиль доречніше?
Ха, вийшло в мене щось на зразок рецензії на курсову ))))
А ще, може результати дослідження віднести керівництву? )) Там же люблять усілякі опитування проводити...

Додавати коментарі мають право тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright Artem Kozmenko © 2024